dijous, 17 de març del 2011

Oportunitats per a TOTHOM




La comunicació com a motor d’impuls social ha sigut la ponència que ha presentat Marcel Invernon, ex alumne de la facultat i Online Campaign Responsible de la Obra Social “ La Caixa.” Ha introduït amb breus paraules els dos protagonistes: Montse Blanco, cap de publicitat i Dani Zafra, director de màrqueting de la Fundació Obra Social “ La Caixa”.

Per iniciar la conferència, Dani Zafra ha fet ressò en que la societat és qui promou aquest impuls social i que, l’Obra Social “ La Caixa” es centra en les ONG’s. Aquestes ONG reben una sèrie de recursos dels quals n’han de destinar alguns a la comunicació per tal d’obtenir ,en un futur, major nombre de recursos; com ens deia Zafra: “Si no haces comunicación, nunca llegarás a nada nuevo, por eso hay que ir renovándola.”

L’objectiu principal d’una ONG és sensibilitzar i informar-nos de la problemàtica a través de missatges. Ens han presentat dues campanyes que actualment estan en marxa, com és “Pastillas contra el dolor ajeno” de Médicos sin fronteras i Amnistia Internacional (AIC) en contra del tràfic de dones.

La Obra Social “La Caixa” està creada per assolir l’objectiu de donar oportunitats a les persones discapacitades a través d’ajudes socials. Solidaritat, integritat, humanisme i transcendència són els valors que la entitat social defensa per sobre de tot amb la voluntat de ser transformadors en tots els seus projectes. Gràcies a aquest departament de publicitat i marketing, actualment gràcies als 18 membres que la obra social ha adquirit des de 2004, es donen a conèixer i s’intensifiquen els projectes.
Dient-ho en paraules clau, l’entitat intenta fomentar la inserció laboral de persones discapacitades a través del programa de Responsabilitat social col•lectiva (RSC), on una persona ajuda i capacita a una discapacitada que en un futur serà insertada en un lloc treball.

A continuació, els convidats ens han presentat algunes de les campanyes que han creat i que han dut a terme amb la col•laboració d’altres entitats socials. Aquests projectes sota el títol de Historias con Alma mostren la situació de la persona discapacitada sense ser agressius en el fet, és a dir amb sensibilitat.

Algunes de les campanyes produïdes són: Haití, després de la catàstrofe, la obra va arribar-hi en servei d’emergència i va destinar mig milió d’euros a una primera recuperació del país. Caixa Pro-Infància en contra de la pobresa en el quart món, on a través d’ajuda assistencial, alimentícia, de sanitat i socioeducativa tenen l’objectiu de millorar la situació de menors entre 0-16 anys. Una altra ha sigut la recollida d’aliments i la CiberCaixa Solidaria. Aquesta última és un projecte que juntament amb l’administració pública tracta de reforçar el col•lectiu amb la implantació de material, personal i projectes que els ajudin de nou a refer-se i aprendre. A partir d’aquí s’han fet espots publicitaris demostrant sense ficció el que fomenta la campanya.

La Obra Social “La Caixa” ha acabat la presentació amb unes paraules: “la història continua...”, amb les quals ens han citat alguns dels seus nous projectes i han deixat clar que seguiràn lluitant per millorar les oportunitats dels que no poden accedir-hi per ells mateixos.


Judith Fernández

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada