Com desenvolupar els valors d’una marca és el que ens han mostrat avui a les 10 del matí el director de màrqueting de Vueling, Lluís Pons i la supervisora de comptes de l’empresa de publicitat SCFP, Eva Mollet amb la conferència El cas Vueling.
L’acte ha estat introduït per Eva Mollet,que ha presentat el cas Vueling parlant de les característiques d’aquesta marca. Com ha dit la supervisora de SCFP, l’avenç d’aquesta marca ha estat impressionant, ja que és una empresa de tant sols sis anys, que ha aconseguit posicionar-se entre les més valorades. Seguidament Lluís Pons ha resumit la història de la marca Vueling d’una manera excepcional, mostrant-nos com funcionava la marca i com ha anat evolucionant al llarg d’aquests sis anys.
Durant el seu primer any, Vueling viatjava tant sols a 6 ciutats arreu d’Espanya, actualment viatja a 50 ciutats i disposa de més de 100 rutes per Europa. La companyia aèria va ser la primera en realitzar vols low cost a Espanya i va tenir un èxit rotund. La manera de fer-ho va ser simplificar tots el elements possibles per tal de baixar els preus dels bitllets.
Sent una empresa basada en el low cost hi ha gent que desconfia a causa de les retallades que es fan en alguns sectors i no s’atreveix a fer aquesta mena de vols. Per contra, Lluís Pons ens assegura que l’empresa és del tot segura ja que utilitza avions completament nous, que són més segurs i alhora més fàcils de mantenir, i pilots veterans.
El procés de donar-se a conèixer és molt interessant. Vueling va començar de zero l’any 2004. La marca buscava un nom que no fos castellà ni català i que tan sols mostrés el que era, sense pretensions. Aquests eren els seus valors; eficiència,inconformisme, rapidesa i comprensió de cara al client. Van pensar en un nom que provoqués una reacció interessant, que fos fàcil de recordar i sobretot que lligués amb el .com. De totes aquestes condicions en va sortir el nom Vueling,el mig espanyol mig anglès li donava un toc modern i enginyós.
Un cop es va escollir el nom, la imatge corporativa que es va associar a la marca van ser els sis colors del Parc Güell de Barcelona, fent una mena de referència a la ciutat. El que volia la marca era mostrar-se jove, àgil i propera als consumidors, la seva web ens tracta de “tu” i ens fa més propers a ells.
Van aconseguir arribar a tothom gràcies a la seva incorporació en les xarxes socials. El seu logo en forma de núvol ens transmetia novetat, i per primer cop els bitllets d’avió s’aconseguien a través de la web. També era una mostra de vitalitat i diversió organitzar eventualitats, moltes d’aquestes sorpresa i a dalt de l’avió. Xous memorables per als passatgers com David Guetta o el Liceu interpretant els seus temes pels passadissos de l’avió, també desfilades de moda i fins i tot el Cirque du Soleil. Aquesta marca tant moderna com és Vueling llençava campanyes de publicitat molt interessants i atractives amb un toc d’humor.
Per concloure l’acte Lluís Pons ens ha parlat de el que pensàvem fa uns anys, i és que no crèiem en vols barats i amb estil, no ho veiem rentable, i per art de màgia va a apareixia una companyia que ho va aconseguir i ho continua aplicant.
Estrella Dorca
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada