
Els representats de Médicos sin Fronteras (MSF) han sigut els protagonistes de la conferència en la qual el tema principal de l’acte ha sigut el nou projecte que la organització està duent a terme i que s’anomena : “Pastillas contra el dolor ajeno”.
Marina Moreno, ex alumne de la Facultat i representant de Publicitarios Implicados, ha dirigit la ponència i ha introduït els tres convidats. Aquests eren : Andrea Aguilar, Responsable d’empreses i fundacions de MSF, Rafa Carrascosa, Responsable de coordinacions estratègiques de MSF i Jorge Martínez, Dissenyador gràfic i Director creatiu de Germinal Comunicación.
MSF és una organització mèdic-humanitària de nivell mundial que té com objectiu el salvament de vides arreu del món. “Somos la ambulancia del mundo” afirmava Rafa Carrascosa en el moment de definir la seva ajuda; i a continuació ha citat els valors en els que la organització es basa: neutralitat, independència, imparcialitat i humanitat. Aquesta ONG es caracteritza per atendre ferits i malalts víctimes de conflictes armats, de violència social i exclusió de l’atenció sanitària, de desastres naturals i per últim de malalties endèmiques i epidèmiques.
Aquestes últimes són la base del nou projecte on prenen protagonisme les malalties oblidades. Les més freqüents arreu del món són les sis següents: la malaltia de Chagas o més coneguda com mort sobtada, Kala azar, Tuberculosi, Malària, Sida i la malaltia de la son deguda a la picada de la mosca tse-tse. Segons les declaracions dels col•laboradors en la ponència aquestes malalties s’emporten la vida de moltes persones cada dia. Tal com Andrea Aguilar ens afirma: “un niño muere cada 42 segundos por Malària i 3 millones de muertos al año a causa de estas enfermedades, lo que significan 8 mil personas cada dia ya que no pueden acceder a la medicación”.
El projecte “Pastillas contra el dolor ajeno” són unes caixes de medicaments que contenen 6 caramels de menta que simbolitzen les sis malalties oblidades i les pastilles contra del dolor aliè. En l’interior de la capsa hi ha un prospecte on la organització MSF explica els motius del projecte,intenta sensibilitzar i captar la nostra atenció. Tot el projecte es va començar a crear dos anys enrere fins que el 11de novembre de 2010 es va presentar a l’Academia de Cine de Madrid, després de ser aprovat pel Ministeri de Sanitat i les Conselleries de Sanitat de totes les Comunitats Autònomes.
La campanya va començar amb Jorge Martínez com a creatiu publicitari.Amb ell s’han creat vídeos i espots promocionant aquestes pastilles que no tenen cap efecte físic sobre la persona però que ajuden a qui realment ho necessita. Els anuncis, com a innovació de Médicos sin fronteras, estan protagonitzats per famosos de la televisió, l’esport, la música, etc. La idea es basa en presentar persones malaltes a través de persones influents i col•laboradors amb el projecte, on aquests estan en segon pla i explicant la malaltia dels principals protagonistes.
Cal destacar l’espot més important de la campanya protagonitzat per l’històric director de cinema espanyol, Luís Garcia Berlanga. Amb aquest últim espot, la campanya s’ha sentit privilegiada.
En definitiva, Médicos sin fronteres es senten orgullosos de poder conscienciar a la societat i obtenir bons resultats amb els seus projectes, i seguiran lluitant perquè cada dia es puguin salvar més vides amb l’ajuda de tots.
Marina Moreno, ex alumne de la Facultat i representant de Publicitarios Implicados, ha dirigit la ponència i ha introduït els tres convidats. Aquests eren : Andrea Aguilar, Responsable d’empreses i fundacions de MSF, Rafa Carrascosa, Responsable de coordinacions estratègiques de MSF i Jorge Martínez, Dissenyador gràfic i Director creatiu de Germinal Comunicación.
MSF és una organització mèdic-humanitària de nivell mundial que té com objectiu el salvament de vides arreu del món. “Somos la ambulancia del mundo” afirmava Rafa Carrascosa en el moment de definir la seva ajuda; i a continuació ha citat els valors en els que la organització es basa: neutralitat, independència, imparcialitat i humanitat. Aquesta ONG es caracteritza per atendre ferits i malalts víctimes de conflictes armats, de violència social i exclusió de l’atenció sanitària, de desastres naturals i per últim de malalties endèmiques i epidèmiques.
Aquestes últimes són la base del nou projecte on prenen protagonisme les malalties oblidades. Les més freqüents arreu del món són les sis següents: la malaltia de Chagas o més coneguda com mort sobtada, Kala azar, Tuberculosi, Malària, Sida i la malaltia de la son deguda a la picada de la mosca tse-tse. Segons les declaracions dels col•laboradors en la ponència aquestes malalties s’emporten la vida de moltes persones cada dia. Tal com Andrea Aguilar ens afirma: “un niño muere cada 42 segundos por Malària i 3 millones de muertos al año a causa de estas enfermedades, lo que significan 8 mil personas cada dia ya que no pueden acceder a la medicación”.
El projecte “Pastillas contra el dolor ajeno” són unes caixes de medicaments que contenen 6 caramels de menta que simbolitzen les sis malalties oblidades i les pastilles contra del dolor aliè. En l’interior de la capsa hi ha un prospecte on la organització MSF explica els motius del projecte,intenta sensibilitzar i captar la nostra atenció. Tot el projecte es va començar a crear dos anys enrere fins que el 11de novembre de 2010 es va presentar a l’Academia de Cine de Madrid, després de ser aprovat pel Ministeri de Sanitat i les Conselleries de Sanitat de totes les Comunitats Autònomes.
La campanya va començar amb Jorge Martínez com a creatiu publicitari.Amb ell s’han creat vídeos i espots promocionant aquestes pastilles que no tenen cap efecte físic sobre la persona però que ajuden a qui realment ho necessita. Els anuncis, com a innovació de Médicos sin fronteras, estan protagonitzats per famosos de la televisió, l’esport, la música, etc. La idea es basa en presentar persones malaltes a través de persones influents i col•laboradors amb el projecte, on aquests estan en segon pla i explicant la malaltia dels principals protagonistes.
Cal destacar l’espot més important de la campanya protagonitzat per l’històric director de cinema espanyol, Luís Garcia Berlanga. Amb aquest últim espot, la campanya s’ha sentit privilegiada.
En definitiva, Médicos sin fronteres es senten orgullosos de poder conscienciar a la societat i obtenir bons resultats amb els seus projectes, i seguiran lluitant perquè cada dia es puguin salvar més vides amb l’ajuda de tots.
Judith Fernández
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada